Forum www.odkrywka.fora.pl Strona Główna
»
Inne
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Wybierz forum
Forum
----------------
Forum
Eksploatacja
----------------
Węgiel brunatny
Surowce skalne
Praca
----------------
Poszukiwany, poszukiwana
Kalendarz
----------------
Kalendarz wydarzeń
Tematy różne
----------------
Inne
Forum techniczne
----------------
Idea forum technicznego
Maszyny i urządzenia
Aspekty prawne eksploatacji i prowadzenia ruchu OZG
Projektowanie kopalń
Jakość w odkrywkowych zakładach górniczych
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Rodgers
Wysłany: Pon 15:11, 02 Sty 2017
Temat postu:
Bardzo ciekawy wpis
pkawalec
Wysłany: Sob 11:03, 12 Lut 2011
Temat postu: Drogi pod ziemia
Dzis na Onet Biznes:
"W Polsce buduje się rocznie ponad 100 km tuneli, ale o głównie charakterze wyrobisk górniczych - informuje "Dziennik Polski".
Tu jesteśmy w europejskiej czołówce. Niestety, gdy chodzi o duże tunele drogowe, plasujemy się na szarym końcu Europy. Pomimo możliwości technicznych, odbiegamy np. od Czechów, Słowaków, Szwajcarów, Niemców, Austriaków czy Francuzów.
Do pierwszego tunelu, wydrążonego pod Krynicą - Zdrojem, samochody miałyby wjeżdżać w Roztoce. Jego wylot znalazłby się w Słotwinach. Drugi tunel biegłby od Słotwin do Czarnego Potoku, a trzecia podziemna trasa kończyłaby się przed Muszyną.
Gospodarz Krynicy – Zdroju wrócił właśnie z konsultacji na krakowskiej AGH. Twierdzi, że są bardzo przychylnie nastawieni do pomysłu wykonania tuneli w obydwu uzdrowiskach. Równie poważnie o budowie „podziemnej obwodnicy” myśli Edward Bogaczyk, burmistrz Piwnicznej – Zdroju.
Koszty drążenia tuneli stają się porównywalne ze stawianiem drogowych estakad. Za to odpadają duże wydatki na utrzymanie, odśnieżanie, a także problemy z obszarami chronionymi - zauważa "Dziennik Polski"."
Kilka ladnych lat temu, bylem swiadkiem wystapienia jednego z AGHowskich profesorow, dokladnie w tym temacie.
Chociaz pomysl byl nawet dalej idacy, a mianowicie proponowano budowe calych autostrad pod ziemia.
Dla mnie troche bicie piany. Podoba mi sie rowniez jak pan dziennikarz ubolewa ze w Polsce buduje sie mniej tuneli niz w np Szwajcarii. No ale Polska jest odrobine bardziej plaska niz taka Szwajcaria czy nawet Czechy.
A co wy sadzicie?
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© phpBB Group
Theme designed for
Trushkin.net
|
Themes Database
.
Regulamin